bokbaby.blogg.se

Jag läser, alltså lever jag.

Skriv skriv SKRIV

Publicerad 2014-02-03 13:32:00 i Allmänt,


Jag har aldrig vart ett stort fan av nyårslöften. Men förraförra året jobbade jag häcken av mig vid nyår och när jag sen satt där trött och ensam 10 minuter innan 12-slaget så kom jag på att jag iallafall borde hitta på ett riktigt bra nyårslöfte åt mig själv. Så, förra året levde jag mitt liv som vanligt förutom på en punkt. Jag jobbade på att inte vara en badkruka. Och, det hjälpte! Jag badade som aldrig för. Sjöar, hav och små tjärnar badade jag i, inte alltid av glädje, men ändå, jag badade.
 
Den här nyåret lovade jag mig själv att 2014 skulle bli mitt mest skrivande år någonsin. Jag ska skriva mer. Skriva som aldrig förr. 2014 ska bli året då jag skriver min första bok.
  Jag har ibland svårt att skriva utan ramar. Eller mer så att jag behöver en liten knuff. Här är en liten knuff som jag försöker ta mig tid till. Så skriver du romaner och noveller av Lars Åke Augustsson från 2009 är en handbok i hur du skriver och många kapitel avslutas med en övning. Än så länge har jag kommit två kapitel men ingenstanns när det kommer till övningarna. Fy på mig.
 
Hur gör ni för att greppa tag i skrivlusten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie Marianne

Jag heter Emelie, är 28 år och studerar till journalist på Ljungskile folkhögskola. Trots det bor jag i Göteborg, har mitt favoritbibliotek i Gamlestan och har en hemlig älskare i Motala. Politiken är viktig för mig och gömmer mig i litteraturen och filmens värld när det blir för mycket för mitt huvud. Och så skriver jag förtjusande recensioner för musiktidningen Gaffa. Har du en fråga eller undrar något kan du nå mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela